Concurs Zoom pe Lapte

Concursul „Zoom pe lapte” pentru reprezentanții mass-media din România. Concursul se va desfășura în perioada 12 iulie – 12 septembrie 2012.

Prin acest concurs, Hands Across Romania și Asociația de Educație Prenatală din România, susţinători activi al libertăţii copilului de a fi alimentat corect, precum şi a părinţilor de a alege o alimentaţie sănătoasă pentru bebeluşul lor, intenţionează să identifice orice formă de promovare a substituenţilor de lapte matern la care sunt expuşi părinţii. Jurnaliștii cu cea mai eficientă contribuţie la monitorizarea acestor nereguli vor fi premiați.

Jurnaliştii care doresc să participe sunt invitaţi să trimită sub formă de copie (fotocopie, scan, înregistrare video) orice element de reclamă care contravine Codului Internaţional de Marketing al Substituentilor de Lapte Matern şi să-l trimită împreună cu formularul de înscriere în concurs (poate fi găsit pe site-ul www.handsacross.ro ).

De ce să monitorizăm Codul? Pentru că în România doar 12,6% dintre femeie alăptează exclusiv până la 6 luni, pentru că România deține primul loc la mortalitate infantilă în UE dar mai ales pentru a contribui la asigurarea unei nutriţii adecvate şi sănătoase pentru sugari şi copiii mici.

Codul acţionează pe două componente:

  1. Protejează şi promovează alăptarea exclusivă a copiilor până la vârsta de 6 luni şi continuarea alăptării acestora până la vârsta de minimum 2 ani, în conformitate cu concluziile şi recomandările Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.
  2. Reglementează marketingul substituenţilor de lapte matern, precum şi educaţia şi informarea adecvată a publicului, garantând astfel utilizarea corectă a substituenţilor de lapte matern atunci când aceştia sunt necesari.

Cum subminează promovarea SLM alăptarea

  • Promovarea subminează alăptarea în câteva moduri: imaginile frecvente, cuvintele, numele şi asocierile cu anumite produse fac ca alimentaţia artificială să pară normală, sigură şi echivalentă cu alăptarea.
  • Dacă un produs este uşor accesibil, i se face publicitate şi este frecvent promovat, atunci el va fi cumpărat şi folosit; dacă o companie distribuie mostre gratuite, acestea vor fi folosite.
  • Orice aliment sau lichid, altul decât laptele matern, chiar şi apa creşte riscul de infecţie, ceea ce în sine duce la pierderea apetitului. În această situaţie copilul ia mai puţin lapte, ceea ce duce la malnutriţie, care conduce la creşterea vulnerabilităţii la infecţii. Astfel se stabileşte un cerc vicios între infecţie şi malnutriţie.

Invităm jurnaliștii să devină monitori ai Codului pentru două luni și să se înscrie în concurs prin intermediul paginii de internet, www.handsacross.ro, unde veți găsi informații atât despre concurs cât și despre Codul Internațional de Marketing al Substituenților de Lapte Matern.

  1. Regulament Zoom Lapte
  2. Formular inscriere
  3. Formulare pentru monitorizare
  4. Codul International de marketing al subtitutelor de lapte matern
  5. Proiect de lege privind reglementarea marketingului substituentilor de lapte matern

 

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com